Kritikk mot Vy: Overfylte tog og ugyldige setereservasjoner
Vy får kritikk for overfylte tog og ugyldige setereservasjoner på Vestfoldbanen. Togpendlere må betale 69 kr for setereservasjoner som ofte ikke eksisterer på grunn av redusert toglengde. Forbrukerrådet mener dette gir grunnlag for prisavslag, mens Vy hevder de refunderer slike tilfeller. Videre lover Samferdselsdepartementet tiltak som beredskapsbusser og nye tog fra 2027 for å avhjelpe situasjonen. Togpendlere, som Helle Beate Sætern, uttrykker frustrasjon over situasjonen og vurderer alternativer som bilkjøring.

